B-17 „ჭაობის მოჩვენება“ - ნაპოვნი 68 წლის შემდეგ ჯუნგლებში (ვიდეო) - Gmas.ge

B-17 „ჭაობის მოჩვენება“ – ნაპოვნი 68 წლის შემდეგ ჯუნგლებში (ვიდეო)

B-17 „ჭაობის მოჩვენება“ – ნაპოვნი 68 წლის შემდეგ ჯუნგლებში (ვიდეო)

B-17 „ჭაობის მოჩვენება“ – ნაპოვნი 68 წლის შემდეგ ჯუნგლებში (ვიდეო)

16.08.2016

swamp-ghost-2006-png_zps148a1001

1942 წლის 23 თებერვალს,B17 ტიპის (Flying Fortress)ბომბდამშენი ჩამოვარდა დედამიწის ერთ-ერთ ყველაზე მივარდნილ და უდაბურ ადგილას: გაუვალი აგაიმბოს (Agaimbo)ჭაობი მდებარეობს კუნძულ პაპუა ახალი გვინეაზე.

თვითმფრინავი, რომელსაც მართავდა ამერიკული საავიაციო ძალების ახალგაზრდა კაპიტანი ფრედ იტონი (Fred Eaton), ხანგრძლივ და სახიფათო მისიას  ახორციელებდა ავსტრალიიდან იაპონურ ციხესიმაგრეზე რაბოლში (Rabaul), ახალ ბრიტანეთში. ეს იყო მეორე მსოფლიო ომის პირეველი გრძელვადიანი საკავშირო დაბომბვის მისია რომელიც თან სდევდა იაპონიის თავდასხმას პერლ-ჰარბორზე.

ეკიპაჟი გადაურჩა განსაცდელს და ექვსკვირიანი მცდელობის შემდეგ ისინი დაუბრუნდნენ ბრძოლას. რაც შეეხება B17 -ს, იგი დარჩა (დავიწყებული) ჭაობში მანამ, სანამ ხელმეორედ იქნებოდა აღმოჩენილი 1972 წელს ავსტრალიური საჰაერო ძალების ეკიპაჟის მიერ.

1980-იანი წლების შუა პერიდოში, გვიანი მეორე მსოფლიო ომის პილოტი, რესტორნის ინდუსტრიის პიონერი და ანტიკური თვითმფრინავების კოლექციონერი დეივიდ ტალიჩეტი (David Tallichet) გამოვიდა ინიციატივით,  უკან დაებრუნებინა თვითმფრინავი ამერიკულ მიწაზე. ამ უკანასკნელის ოჯახისა  და საავიაციო სამსახურის ენთუზიასტის ალფრედ ჰაგენის(Alfred Hagen) გაერთიანებული ძალისხმების შედეგად ტალიჩეტის ოცნება  2010 წელს რეალობად იქცა.

B17 ტიპის თვითმფრინავი, მეტსახელად „ჭაობის მოჩვენება“ გახდა სამხედრო ავიაციის სიმბოლო.დაუზიანებელი მდგომარეობის, „რომანტიული“ იზოლაციის  და უკიდურესი გამოწვევების/სირთულის გათვალისწინებით, რომელიც თან სდევდა მის უკან დაბრუნებას, „ჭაობის მოჩვენება“ისტორიკოსთა წრეში სამხედრო ავიაციის „წმინდა გრაალის“სახელითა ცნობილი.

11490-Boeing-B17-Flying-Fortress-Swamp-Ghost-640x480

შემთხვევით, B17 დანიშნულ იქნა კენგურუს ესკადრონზე/დივიზიაზე (Kangaroo Squadron), რომელიც 1941 წლის 7 დეკემბერს  პერლ ჰარბორზე იაპონური  თავდასხმის  დროს  სან ფრანსისკოდან ჩაფრინდა. ამ შემთხვევამ თავისი წვლილი შეიტანა კატასტროფაში, იმდენად, რამდენადაც ამერიკული რადარის (Oahuradar) პერსონალმა ივარაუდა მომავალი იაპონური თავდასხმის ტალღა. „ჭაობის მოჩვენება“ამ ფატალურ დღეს კენგურუს დივიზიასთან ერთად არ ყოფილა. ნაცვლად ამისა, ფრენა თავდასხმიდან მცირე ხნის შემდეგ განახორციელა.

გადარჩენამდე/დაბრუნებამდე, „ჭაობის მოჩვენება“ მიჩნეულ იყო საუკეთესოდ-შენახულ, გაუჩინარებულ B17 ტიპის თვითფრინავად მსოფლიოში. ლონგ ბიჩის (Long Beach)პორტში დაბრუნებით „ჭაობის მოჩვენებამ“დაასრულა მისი საბოლოო მისია აფრენიდან 68 წლის შემდეგ.იმავე ტიპის მხოლოდ ოთხი თვითფრინავი  იქნა უკან დაბრუნებული/აღდგენილი. ჭაობის მოჩვენება აღდგენილ იქნება (საფრენ მდგომარეობამდე) საავიაციო მუზეუმის საგამოფენო დარბაზისთვის, როგორც სიმბოლო ამერიკული სამხედრო ავიაციის მემკვიდრეობისა.

ინგლისურიდან gmas.ge მკითხველისთვის სპეციალურად თარგმნა ნინო სინჯარაძემ.

ანალიტიკოსი

shares