2001 წლის 21 სექტემბერს L-29 “Delfin” ტიპის სასწავლო თვითფრინავის კატასტროფას პილოტი დავით ცხოვრებაძე შეეწირა.

1990-იან წლების ბოლო, შევარდნაძის ხელისუფლება თავდაცვის სამინისტროს 30%-ითაც ვერ  აფნანსებს, თავდაცვის სამინისტროს სამხედრო საჰაერო ძალების სუ-25 მოიერიშე თვითფრინავების პილოტები საავიაციო ნავთის დეფიციტის გამო სასწავლო ფრენებს  ვერ ახორციელებენ არადა სამხედრო პილოტს მუდმივად სჭირდება სასწავლო ფრენების შესრულება კვალიფიკაციის შესანარჩუნებლად.

Cy-25 УБ ტიპის სასწავლო საბრძოლო მოიერიშე თვითფრინავი ფრენის დროს საკამოდ დიდი რაოდენობით საავიაციო ნავთს მოიხმარს ( 1 საათში 2-3 ტონა) რის გამოც მაშინდელმა თავდაცვის სამინისტროს ხელმძღვანელობამ მიიღო გადაწყვეტილება ჩეხეთში ლ-29 დელფინის ტიპის სასწავლო თვითფრინავების შეძენის შესახებ. რამდენად სწორი იყო გადაწყვეტილება მოძველებული ჩეხოსლოვაკიური ლ-29 დელფნის ტიპის სასწავლო თვითფრინავების შეძენის შესახებ მაშინ როდესაც იგივე ჩეხეთში შეგვეძლო შეგვეძინა ბევრად თანამედროვე  ლ-39 ალბატორის ტიპის სასწავლო-საბრძოლო თვითფრინავები სხვა თემაა.

ლ-29 სასწავლო საბრძოლო თვითფრინავი წარმოებულია ჩეხოსლოვაკიაში, ეკიპაჟი 2 კაცი, ცარიელის მასა 2384 კგ, სავარჯიშო ვერსია სრული შევსებით ტვირთის გარეშე): 3364 კგ, რექტიული ძრავი M-701C 500,მაქსიმალური სიჩქარე 8000 მ სიმაღლეზე: 612 კმ / სთ, 5000 მ სიმაღლეზე: 625 კმ / სთ ზღვის დონეზე: 605 კმ / სთ, კრეისული სიჩქარე 5000 მ სიმაღლეზე: 545 კმ / სთ, ფრენის პრაქტიკული  ჭერი: 10 900 მ, 

ლ-29 დელფინმა პირველი გაფრენა 1959 წელის 5 აპრილს შეასრულა, 1961 წლის ვარშავის პაქტის წევრი ქვეყნების მთავარ სასწავლო თვითმფრინავად აირჩიეს.საბრძოლო დატვირთვა: 50, 100 ან 120 კგ  ორი ბომბი.  ან ორ R57-4M ბლოკi 1963-1973 წლებში სერიულად წარმოებულია 3665 თვითმფრინავი.

საქართველოს თავდაცვის სამინისტრომ ჩეხეთში 2000-2001 წლებში  10 ცალი ლ-29 დელფინს ტიპის სასწავლო თვითფრინავი შეიძინა, ჩეხური დელფინები მარნეული სამხედრო აეროდრომზე განათავსეს.

ლ-29 ები მარნეულის აეროდრომზე

ქართველი პილოტები ჩეხური ლ-29 დელფინის ტიპის სასწავლო თვითფრინავებით სავარჯიშო ფრენების შესრულებას იწყებენ.

2001 წლის 21 სექტემბერს სამხედრო საჰაერო ძალების მფრინავი კაპიტანი  დავით  ცხოვრებაძე ლ-29  თვითფრინავით სასწავლო ფრენას ახორციელბდა რა დროსაც ლ-29 მწყობრიდან გამოვიდა, პილოტი შეცადა თვითფრინავის გადარჩენს და თვითფრინავის დასმას რა დროსაც თვითფრინავი ქვიან ბუჩქს დაეჯხა  და ხევში გადავარდა,კატასტროფას შედეგად დიღუპა  პილოტი დავით ცხოვრებაძე.

 

 

error: სტატიის დაკოპირება აკრძალულია!!!